اثر سیتالوپرام در علائم روانی بیماران آلزایمر

در موارد آلزایمر با تحریکات روانی و بی قراری متوسط و خفیف، سیتالوپرام تاثیر مثبت دارد، در موارد شدید موثر نیست. تداخل داروئی سیتالوپرام با آنتی بیوتیک های گروه سیپروفلوکساسین بایستی مد نظر باشد. اگر اجباری به تجویز باشد پایش قلبی با ECG از نظر افزایش فاصله Q-T کنترل شود.

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

12 Responses to اثر سیتالوپرام در علائم روانی بیماران آلزایمر

  1. کوروش می‌گوید:

    سلام. پسری هستم 21 ساله خودارضایی رو بعد از چندين سال ترک کردم از بعد ترک اون کار اتفاقات عجیبی توی بدنم افتاد مثل سفتی و کرختی پوست و ضعف عضلات که حالت پیشرونده هم داشت و تنگی نفس متخصص های مختلف رفتم قلب و مغز و ریه و ازمایش خون های متعدد گرفتم که نرمال بود در طی این یک سال روز به روز ضعیف تر شدم. پاهام سنگین شده و خساست بدنم این علایم کم کم بعد چندماه بعد ترک اون کارم پیش اومد. الان باید چيکار کنم لطفا کمکم کنید

  2. فقط خدا می‌گوید:

    سلام دکتر, من با افسردگی شدید که صدمات زیادی بهم زده چه روحی چه اجتماعی ولی با این حال نمیزارم ونزاشتم زیاد کسی بفهمه چه مشکلی دارم, بنده با داروهای ضد افسردگی یعنی با 80 یا 100 درصدشون دچار حالاتی از هیپومانیا میشدم با اینکه خواهرم هم فکر کنم همین مشکل رو داره و 7 ساله الانزاپین مصرف میکنه وباقطعش توهم میگیره وترس,الان پزشکم لیتیوم به تنهایی داده و کلونازپام که خودم گفتم افسردگیم یکم بهتر شده ولی 60 یا 70 درصد باقی مونده همراه با اضطرب شدید که رو اوردم به قرص کدیین تا کمی استرس وحشتناک وعمیقم رو از بین ببره,جناب دکتر حالات هیپومانیایی احساس میکنم فقط با ضدافسردگی ها دارم افسردگیم هم مقاوم به درمان هستش,بنظرتون صیحیح هستش برا اینکه از وخیم تر شدن حالم جلوگیری بشه داروی خلق دیگری را به پزشکم بگم تجویز کنه مطالعه کردم و توسایت خودتون هم بود لاموتریژین عالیه,نظرتون میخوام

    • دکتر سیفی می‌گوید:

      در این موارد درمان ترکیبی تثبیت کننده خلق و داروهای ضد افسردگی به همراه ضد مانیا با دوزهای تنظیم شده نسبت به هر تغییر علائم در طولانی مدت توصیه میشود.

  3. رضا می‌گوید:

    سلام حدود 1 سال قبل دچار فشار خون شدم و بعد سونو کالر داپلر عروق کارتویید گردن دچار درد سینه شدم و اکو و نوار انجام شد و تست ورزش به گفته دکتر اضطرابی بود و برام الپرازولام نیم و ایندرال 10 تجویز کردن با خوردن این قرص ها بعد دوماه بهتر شدم و قرص رو ول کردم.
    دوباره 3 ماه قبل این حالت برام برگشت رفتم متخصص مغزو اعصاب بهم ویتامین ب1 300 و ایندرال 10 و سیتالورام دادن این قرص ها رو باهم خوردم تمام قلب دست چپ و پشتم آتیش گرفت.
    نزد متخصص قلب رفتم هولتر فشار انجام شد و فشارم در حالت استراحت 13 تا 16 متغیر بود. متوهگزال نوشتن
    این قرص رورمیخوردم تمام بدنم داغ میشد و همش باید آب میخوردم و بعد یک ماه مصرف این قرص دچار تپش میشدم.
    جدیدا هم با حرکات ناگهانی قلبم ميریزه و ديگه قلبم اون کیفیت قلب قبل از مصرف متوهگزال رو نداره و بدنم حرارت ميگیره. واقعا نميدونم باید چيکار کنم.

  4. رضا می‌گوید:

    ممنون از پاسخ گویی
    با توجه به این که اکوی سه ماه قبل من نرمال بود
    آیا امکان داره با این علایم که گفتم قرص متوهگزال که برای فشار خوردو که باعث تپش و ریزش قلب شدم بعد از شروع خوردنش ممکنه با قلب یا دریچه های قلب من صدمه زده باشه؟ درد و سوزش دارم و توش اما آخرین نوارم و اکوی قبل از خوردن قرص نرمال بود

  5. امیر می‌گوید:

    سلام. بنده چند سال پیش به روانپزشک بدلیل مشکلات خلقی و افسردگی مراجعه کردم و ایشون تشخیصش وسواس بود و گفت باید دو تا سه سال سیتالوپرام و پرفنازین 2 و کلردیازپوکساید مصرف کنی. منم هرطوری بود مصرف کردم و بهتر شدم بعد دوسال و نیم. تا الان ک یک سال از قطع داروها میگذره علایم وسواس رو تو خودم میبینم. پزشکم میگه باز باید یه دوره سه ساله دارو بخورم. بنظرتون چ کنم؟؟ اصلا مصرف داروها کار درستی بوده؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ دادن به رضا لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 5 = چهل

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>