تاثیر استاتین ها بر ناتوانی جنسی مردان

بعد از 40 سالگی ضعف نعوذ امرشایع است. این اختلال در افراد با زمینه تصلب شرائین ، دیابت، بیماریهای قلبی وعروقی، فشارخون، چاقی ، مصرف سیگار، و در افراد با زمینه استرس مزمن و افسردگی زیادتر دیده میشود. در جوار این بیماریها مصرف انواع داروهای فشار خون مثل بتا بلوکرها و دیورتیکها و انواع ضد افسردگیها تاثیر منفی در توانائی جنسی و نعوذ اعمال میکنند. نظر به اینکه در اغلب این موارد ، بعلت زیادی کلسترول، استاتین ها تجویز میشود، اثر این درمان ها در اختلال نعوذ بررسی شده است. تعدادی زیادی از بیماران به دلایل متخلف از جمله سهل انگاری در مصرف دارو و بعضا با پیش فرض تاثیر منفی درمان در مقدار تستوسترون خون، استاتین های تجویز شده را مصرف نمیکنند.
در یک مطالعه ، بر روی 53 مرد با سن متوسط 58 سال که درمدت 4 ماه با تجویز استاتین ها مقدار کلسترول از نوع لیپوپروتئین با دانسیته پائین (LDL ) شان از حد متوسط 138 به 91 رسانده شده بود، 24% افزایش توانائی نعوذ ( صعود از رتبه 14 به 17/4 ) مشاهده شده بود. یک سوم تا نصف موارد نیز افراد تحت مطالعه به داروهای مهارکننده فسفودی استراز ازقبیل سیلدنافیل و تادالافیل پاسخ مساعد داده بودند.
گفته میشود مصرف استاتین ها علاوه بر پیشگیری از عود حوادث قلبی عروقی و سکته مغزی، از طریق تاثیر مساعد بر آندوتلیوم عروق و کم کردن کلسترول در کوتاه مدت تاثیر چشمگیر در اصلاح اختلال نعوذ اعمال میکند.
مصرف استاتین ها برای اختلال نعوذ اولیه مورد ندارد.

این نوشته در تخصصی, عمومی ارسال و , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

7 Responses to تاثیر استاتین ها بر ناتوانی جنسی مردان

  1. مهسا می‌گوید:

    سلام دکتر عزیز
    اقای دکتر من وقتی دستم رو مشت میکنم و بعد وا میکنم انگشتام چند ثانیه میلرزه و بعد ثابت میشه. کلاً وقتی دستم ساکنه و انگشتام رو به سمت بالا میبرم میلرزن. از این ازمایشا که به دست یه چیزی وصل میکنن و برق خفیف میده هم انجام دادم اوکی بود.
    قبلاً صورتم گاهی مور مور میکرد خوب شده الان.
    چیکار کنم اقای دکتر.

  2. مهسا می‌گوید:

    آقای دکتر یادم رفت بگم هر بار که استرس بهم وارد بشه یا عصبی شم دستام لرزشش چندین برابر میشه

  3. مجید می‌گوید:

    با سلام و عرض ارادت
    جناب دکتر حدود 8 ماه پیش دچار یک سکته مغزی خفیف شدم که باعث ایجا د اختلال در دید چشمانم ( دوبینی ) گردید . البته در ام آر ای و دیگر عکسها لخته خون و یا پارگی رگ دیده نشد . در حال حاضر داروی اسویکس مصرف می کنم . بعضی وقتها ددر کف دستها و انگشتانم و اطراف لبم احساس خواب رفتگی و گز گز می کنم لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    • دکتر سیفی می‌گوید:

      گزگز انتهاها نشانه نارسائی خون رسانی مغز و یا عوارض اسویکس نیست. به علل نوروپاتی و تغییرات متابولیک میشود مشکوک بود. در صورت لزوم پزشک معالج تحقیق خواهد کرد.

  4. سامان می‌گوید:

    سلام و عرض ارادت
    جناب دکتر بنده 12 سال است که مبتلا به ام اس خفیف هستم یک بار پالس تراپی شدم و یک دوره هم بتا فرون مصرف کردم تاکنون داروی خاصی مصرف نکردم و مشکل حادی هم ندشتم جدیدا در رابطه جنسی مشکل پیدا کردم (مشکل نعوظ)
    خواستم بدونم استفاده از داروی سیلد نافیل اثر سوئی بر این بیمار نداره؟
    بسیار ممنون از پاسختون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 1 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>